Persbericht: Ondernemersbloed voor Bloedbank!

Op woensdag 11 maart a.s. krijgt Sanquin Bloedvoorziening ettelijke liters echt ondernemersbloed, want dan melden de leden van ondernemersnetwerk Half Acht, hét Zakenontbijt, zich om 11.00 uur bij de afnamelocatie Utrecht Uithof, Lundlaan 8. Een ideetje van Wijbe de Boer, lid van Half Acht, al vele jaren bloeddonor en enthousiast ambassadeur van Sanquin Bloedvoorziening.

“De gezondheidszorg heeft altijd bloed nodig om zieke of kwetsbare medemensen te kunnen helpen,” zegt De Boer, “na een ernstig verkeersongeluk bijvoorbeeld, of bij ernstige ziekten of een moeilijke zwangerschap.” Een maand of wat geleden vertelde hij over zijn donorschap tijdens een ontbijtbijeenkomst van het zakennetwerk. Een mooi en bevlogen verhaal, wat de anderen inspireerde om zich ook aan te melden als donor.

Bij overheidsmaatregelen wordt wel eens verzucht ‘dat het altijd maar weer de ondernemers zijn die moeten bloeden;’ “op 11 maart gaan we dat met zijn allen geheel vrijwillig en met plezier doen!” lacht De Boer. Ondernemersnetwerk Half Acht hoopt dat de actie andere ondernemersclubs op een idee brengt, want Sanquin Bloedvoorziening schrijft graag nog meer donoren in. En voor ondernemers is bovendien een plaatsje vrij aan de ontbijttafel van Half Acht!

Leuk om te vermelden: ons bericht werd vrijwel letterlijk overgenomen door het Stadsblad!